Дидактична гра «Оціни вчинок»

Мета: Закріпити знання про правила користування вогнем; виховувати бажання дотримуватися правил пожежної безпеки.
Обладнання: Предметні картинки, на яких зображені ситуації:

1) дії дітей чи дорослих з предметами, які сприяють виникненню пожежі;
2) дії дітей чи дорослих під час ліквідації пожежі.
Хід гри
Перед дітьми розкласти предметні картинки.
Завдання. Вибрати серед інших ту картинку, на якій зображено дію, яка сприяє виникненню пожежі. Пояснити, як ви будете діяти під час гасіння пожежі? Які засоби гасіння ви знаєте?
Перемагає той, чия відповідь буде змістовніша, цікавіша, хто правильно підбере картинки відповідно до завдання.

Дидактична гра «Хто проїде першим»

Мета: Узагальнити знання дітей про працю водіїв. Вчити робити правильний вибір.
Ігрове завдання: Вибрати машину з першочерговим вантажем.
Правила гри: Відповісти на запитання міліціонера. За бажанням проїхати першим, підняти руку.
Обладнання: Медальйони – путівки з машинами різного призначення. Атрибути міліціонера: кашкет, жезл.
Хід гри
Пригадайте разом з дітьми, яким уважним повинен бути міліціонер, який регулює рух, бо по вулиці в різних напрямках їздять багато машин. Куди вони прямують? Про це діти дізнаються, отримавши медальйони-путівники із зображенням машин різного призначення.
Міліціонер-регулювальник запитує водіїв, куди вони їдуть, що везуть і чому їх потрібно пропустити швидше. Коли водій відповість на всі запитання, орієнтуючись на свій медальйон, міліціонер разом з іншими дітьми вирішує, чи потрібно його пропустити першим.

Проблемні ситуації: На перехресті зустрілися три машини. Міліціонер-регулювальник вирішує, кого потрібно пропустити першим. Діти обговорюють його рішення, погоджуються або заперечують.
1. Автобус з дітьми, вантажівка з будівельним матеріалом, фургон з морозивом.
2. Швидка допомога, машина з хлібом, фургон з книжками.
3. Пожежна машина, молоковоз, фургон з меблями.
За сигналом «Шлях відкритий» водій об'їздить кімнату. Коли всі водії повернуться, медальйони розбирають інші діти. Вони вигадують нові проблемні ситуації.

Дидактична гра "Екологічний світлофор"

Мета: Закріпити знання дітей по дотримуванню правил техніки безпеки у природному середовищі. Розвивати логічне мислення, пам'ять, фантазію, вміння милуватися красою навколишнього світу. Виховувати бережне ставлення до природи.
Матеріал: Картинки з зображенням різних ситуацій поведінки в природі, фішки зеленого та червоного кольору.
Хід гри:
Перед дітьми лежать малюнки з зображенням різних ситуацій поведінки в природі та фішки зеленого та червоного кольору. Діти повинні оцінити ситуацію і позначити її відповідною фішкою (червоною - неправильну поведінку, а зеленою - правильну).

Дидактична гра "Так - не так"

Мета: Закріпити вміння дітей робити оцінку ситуацій, Виховувати любов до всього живого, бережне ставлення до природи.
Матеріал: Малюнки з різними ситуаціями (діти саджають дерево; хлопчик руйнує мурашник тощо); сонечка і хмаринки.
Хід гри: Малюнки лежать зображенням вниз. Дитина вибирає собі малюнок і повинна розмістити його, в залежності від зображеної ситуації, під сонечком або хмаринкою.

Дидактична гра " За грибами в ліс підем"

Мета: Вправляти дітей в розпізнаванні і називанні їстівних та отруйних грибів за малюнками. Розвивати спостережливість та увагу. Виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я.
Матеріал: Малюнки грибі», кошики.
Хід гри: Дітям пропонують зібрати окремо у кошик їстівні та неїстівні гриби.

Д/г "Можна - не можна"

Мета: Формувати у дітей навички правильного поводження в небезпечних ситуаціях; сприяти становленню здорового способу життя; навчати дітей правильно поводитися в межах дозволеної поведінки. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.
Матеріал: Картки із зображенням дорослих і дітей, картки-фішки з різними предметами.
Хід гри: Дитина повинна самостійно вибрати картки-фішки і покласти на свою картку, відповідно того, чим може користуватися дитина чи доросла людина.

Дидактична гра "Один вдома"

Мета: Закріпити знання дітей про незнайомих людей, що саме може бути небезпечним у спілкуванні з іншими людьми, розподіляти людей за ознакою спорідненості (рідні, знайомі, чужі). Розвивати увагу, спостережливість. Виховувати обачність.
Матеріал: Малюнки з зображенням різних людей: міліціонер, листоноша, бабуся тощо.
Хід гри: Вихователь пропонує дітям поглянути на малюнок і поміркувати, чи відчинять вони двері тій чи іншій людині. Вміти пояснити ситуацію і свій вибір.

Дидактична гра "Чим погратись Петрику"

Мета: Закріпити знання дітей про предмети домашнього побуту, що є джерелами потенційної небезпеки для дітей і повинні зберігатися в недоступному для малюків місті (побутова хімія, ліки, ріжучо-колючі предмети).
Розвивати уяву, пам'ять, мовлення. Виховувати обережність та обачливість під час ігор з різними предметами.
Матеріал: Ширмочка з трьох частин (на першій зображений килимок, на другій -хлопчик, на третій приклеєна шафа з дверцятами, які відкриваються)
Хід гри:
Вихователь показує дітям Петрика:Малята, Петрик залишився вдома сам і захотів погратися. Він знайшов багато різних речей, але тут є й небезпечні предмети. А де іграшки Петрик не знає. Давайте допоможемо йому покласти іграшки на килимок, а небезпечні предмети до тата й мами у шафу.
Діти виконують завдання. Розкладаючи предмети, обґрунтовують свій вибір.

Дидактична гра " Набери номер"

Мета: Вправляти дітей у використанні засвоєних знань та способів дій в ігрових ситуаціях. Поглиблювати і розширювати знання дітей про професії людей, які надають нам першу допомогу (лікар, пожежник, міліціонер). Розвивати мислення, пам'ять. Виховувати обережність,
Матеріал: Картки з зображенням різноманітних небезпечних ситуацій (пожежа, аварія тощо), талефон.
Хід гри:
Дітям пропонується оцінити ситуацію і у відповідності з нею викликати за телефоном необхідну службу.

Дидактична гра " Допоможи собі сам"

Мета: : Закріпити знання дітей про правила надання першої допомоги при травмах, про те, що першу допомогу дитина може надати собі самостійно. Розвивати пам'ять та уяву дітей. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.
кров носом тощо.
Хід гри:
Діти стоять у колі. Вихователь демонструє їм картинки (по черзі). На кожну картинку діти дають відповіді не реченням, а імітуючи певні дії: „поріз пальця" - підняти руку догори; „сонячний удар" - лягти або присісти у тінь; „носом йде кров" - підняти вгору голову; „у дитини замерзли щічки" - легко розтерти обличчя руками; „ замерзли ноги" - побігати, пострибати, поворушити пальцями ніг; „намочив ноги" - імітувати перевзування в сухе взуття.

Дидактична гра " Казка нас всьому навчить"

Мета: Вправляти дітей в пізнаванні, називанні та розповіді казок за малюнками. Закріпити зміст знайомих казок. Вчити правильно оцінювати вчинки героїв, робити висновки щодо поводження в небезпечних ситуаціях, знаходити з них вихід. Вправляти в умінні розрізняти кольори та їх відтінки. Розвивати зв'язне мовлення, логічне мислення та уяву. Виховувати бажання прийти на допомогу, доброзичливість, людяність і товариськість.
Матеріал: Ігрове поле, набір картинок до різних казок, фішки різного кольору.
Варіант гри 1 (для дітей 3-4 років): Вихователь пропонує дітям покрутити чарівну стрілочку, на секторі якого кольору зупиниться вона, дитина повинна знайти малюнок до казки з фішкою відповідного кольору (синій, зелений, жовтий, червоний). Малюкам треба згадати назву казки та її головних героїв. Спонукати дітей до висновків щодо пригод з головним героєм.
Варіант гри 2 (для дітей середнього та старшого дошкільного віку): Вихователь пропонує дітям покрутити чарівну стрілочку, на секторі якого кольору зупиниться вона, дитина повинна знайти малюнок з рамкою відповідного кольору та назвати назву казки. її героїв. Переказати той епізод казки, де на героя чекає небезпека. Висловити своє ставлення, придумати іншу кінцівку, співвіднести зміст казки з реальними життєвими ситуаціями.

Дидактична гра " Ми звемо на допомогу"

Мета: Закріпити знання дітей про ситуації, які можуть призвести до виникнення небезпеки і знання про те. до якої служби можна звернутися в разі певної небезпеки.
Матеріал: Будиночок з віконцями, картки з зображенням ситуацій, які потребують виклику служб «101», «102», «103».
Хід гри: Дітям показують номер телефону певної служби і вони повинні відібрати картки у відповідності з даним номером і вставити їх у віконечка.

Я і небезпечні предмети«Знайди небезпечні предмети» (молодший дошкільний вік)

Мета: допомогти дітям запам'ятати предмети, небезпечні для життя і здоров'я; допомогти самостійно зробити висновки про наслідки необережного поводження з ним.

Обладнання: ніж, ножиці, голка, праска.

У квартирі залишаються Андрюша і Наташа. Їх батьки пішли на роботу. Давайте розповімо малюкам, якими предметами не можна їм користуватися, щоб не сталося лиха.

Діти повторюють правила безпеки:

-Всі гострі, колючі, ріжучі предмети обов'язково треба класти на місце;

- Не можна включати електроприлади, вони можуть ударити струмом або стати причиною пожежі;- Ні в якому разі не можна пробувати ліки - це отрута;

- Не можна чіпати пральні порошки, засіб для миття посуду, соду, хлорку;

- Небезпечно одному виходити на балкон.

«Відгадай загадку по картинці» (молодший дошкільний вік)

Мета: допомогти дітям запам'ятати основну групу небезпечних предметів, розвивати увагу.

Обладнання: картинки із зображенням небезпечних предметів.

Дорослий загадує загадку, а діти відгадують і знаходять відповідну картинку. Дорослий просить подумати і сказати, чим ці предмети небезпечні? Діти розповідають, яку небезпеку має кожен предмет.

Загадки...Я і вулиця «Наша вулиця, або Світлофор» (молодший дошкільний вік)

Цілі: закріпити знання дітей про сигнали світлофора, поняттях: вулиця, дорога, тротуар, дерева, будинки; пригадати ПДР.

Дітей вчать не поспішати, переходячи дорогу, бути уважним, знати і знаходити місце пішохідного переходу, розуміти сигнали світлофора, дорожні знаки.

«Автобус» (молодший дошкільний вік)

Цілі: закріпити знання ПДР; відпрацьовувати навички правильного спілкування, мова, соціальна поведінка.

Обладнання: маленькі стільці, кермо.

За допомогою лічилки обирають водія. Моделювання ситуацій: жінка з дитиною, бабуся, сліпий.

«Перехід» (молодший дошкільний вік)

Закріплення ПДР. На підлозі смужками позначений перехід, на світлофорі червоне світло. Діти стоять біля переходу. На світлофорі жовте світло. На зелений сигнал діти йдуть по переходу, спочатку дивляться наліво, потім направо.

«Намалюй дорожній знак» (старший дошкільний вік)

Мета: закріпити дорожні знаки.

Дітям дають папір і олівці. За дві хвилини діти повинні намалювати дорожні знаки.

«Сигнали світлофора» (середній дошкільний вік)

Мета: розвивати увагу.

Ведучий показує врозбивку сигнали світлофора, при зеленому світлі діти тупають ногами, при жовтому плескають у долоні, при червоному не роблять нічого.

«Ми водії» (старший дошкільний вік)

Мета: розвивати увагу.

Вихователь дає завдання, за сигналом змінювати напрямок: вліво, вправо, прямо, гальмуй ...

Я вчуся охороняти своє життя і здоров'я (Старший дошкільний вік)«Небезпечно - не небезпечно»

Цілі: вчити дітей відрізняти небезпечні життєві ситуації від безпечних; вміти передбачити результат можливого розвитку ситуації; закріплювати знання правил безпечної поведінки; виховувати почуття взаємодопомоги.

Обладнання: набір дидактичних картинок із зображенням небезпечних і безпечних для життя і здоров'я ситуацій; картки різних кольорів (червоного, білого і жовтого) в залежності від варіантів гри.

Зміст картинок: дитина лазить по сходах, читає книгу, стрибає з висоти, одягнений не по погоді, кашляє на інших іт. д.

Дітей просять визначити ступінь загрози пропонованої (наочної чи словесної) ситуації для життя і здоров'я, підняти певну картку, в залежності від небезпеки, правильно розкласти дидактичні картинки.Уважно прослухавши розповідь вихователя, діти піднімають червону картку, якщо є небезпека, жовту - якщо небезпека може виникнути при певній поведінці, і білу - якщо небезпеки немає. Діти не повинні заважати один одному, при необхідності доповнювати відповіді товаришів, не підказувати і не користуватися підказками.

«Швидка допомога»

Мета: закріпити у дітей знання і практичні вміння з надання першої допомоги.

Обладнання: картинки із зображенням медичного приладдя (термометр, бинт, зеленка).

Вихователь обіграє з дітьми ситуацію, коли людина порізала руку, ногу, розбив коліно, лікоть, затемпературив, коли захворіло горло, потрапила смітинка в око, пішла носом кров. По кожній ситуації відпрацьовують послідовність дій.

«Мій вибір»

Дітям пропонуються сюжетні картинки і відповідні тексти до них. Вихователь зачитує текст, а діти доводять правильність або неприпустимість даного вчинку, пояснюють, які правила порушені. Якщо дитина правильно пояснила вчинок - отримує фішку.

«Наші помічники рослини»

Мета: закріпити у дітей уявлення про те, як допомогти собі та іншим залишатися завжди здоровим.

Обладнання: предметні картинки із зображенням лікарських рослин.

Гра проводиться за принципом лото. У дітей карти із зображенням лікарських рослин. Вихователь показує картинки з аналогічними малюнками. Дитина, у якого є ця рослина, розповідає про його використання для лікування. Якщо сказав правильно, отримує картинку. Виграє той, хто першим закриє свою картку.

Дидактична гра: «Лото - пожежна безпека»

Мета:з допомогою сюжетних картинок формувати уявлення дітей про небезпечні ситуації під час пожежі; вміння вести себе правильно у цій небезпечній ситуації. Розвивати увагу, логічне мислення, зв'язне мовлення. Виховувати почуття відповідальності.

Хід гри:

Вихователь роздає гравцям картки, розкреслені на 10 порожніх прямокутників (ігрові поля), потім показує дітям сюжетну картинку із зображенням ситуації при пожежі( хлопчик грає сірниками, дівчинка вибігла на балкон палаючої квартири, залишений праску без нагляду, діти включили ялинку тощо). Дитина, правильно охарактеризував ситуацію, закриває картинкою порожнє ігрове поле. Виграє той , хто у кого виявиться більше закритих полів.

Дидактична гра«Карткова вікторина».

Мета:закріпити знання дітей про правила пожежної безпеки. Розвивати пам'ять, мислення, мова. Виховувати почуття відповідальності.

Хід гри:

Вихователь розкладає на столі, або кладе в красиво оформлену коробочку навпочіпки з питаннями на тему правил поведінки під час пожежі. Дитина, який правильно відповів на питання, отримує фішку. Виграє той, у кого при по закінченні гри виявиться більше фішок.

Варіанти питань:

- Назви можливу причину пожежі;

- як правильно викликати пожежників;

- що робити, якщо під час пожежі немає можливості викликати пожежників, і шляху з дому відрізані пожежею;

- можна займатися гасінням вогню, не викликавши попередньо пожежних;

- що потрібно робити, якщо в хаті запахло газом;

- чи можна ховатися в шафі або під столом під час пожежі;

- чи можна підпалювати тополиний пух;

- чи можна під час пожежі влаштовувати протяг, відкриваючи одночасно всі вікна і двері;

- чи можна використовувати ліфт під час пожежі в будинку;

- що потрібно рятувати під час пожежі в першу чергу: гроші, документи або себе;

- як правильно покинути задимлене приміщення;

- можна гратися сірниками і запальничками і чому.

Дидактична гра:«Назви причини пожежі»

Мета:формувати знання про причини пожежі .Развивать увагу, пам'ять, мова. Виховувати відповідальність.

Хід гри:

Із запропонованих вихователем сюжетних картинок ( діти збирають осіннє листя, діти вішають палаючі свічки на ялинку, хлопчик у шафі грає сірниками, діти поливають квіти і т. д.) дитина має вибрати ті ситуації, які можуть стати причиною пожежі та аргументувати свою відповідь, за що отримує фішку. Виграє той, у кого виявиться більше фішок до кінця гри.

Дидактична гра:«Вибери потрібне»

Мета:формувати знання дітей про предмети, необхідних при гасінні пожежі, правила їх використання. Закріплювати знання про предмети, які можуть спричинити пожежу. Розвивати мовлення, пам'ять, логічне мислення. Виховувати почуття відповідальності.

Хід гри:

Дитині пропонується набір предметних картинок (вогнегасник .ведро з водою. Телевізор. Телефон, ящик з піском, электроразетка, пожежний шланг, гасова лампа, шолом пожежника, запальничка, газова плита, протигаз) з яких він повинен вибрати використовувані при гасінні пожеж і є причиною виникнення пожежі. Правильно відповів, отримує фішку. Виграє гравець, який отримав більшу кількість фішок.

Дидактична гра:«Склади картинку»

Мета:закріплювати знання про правила поведінки під час пожежі. Розвивати уяву, логічне мислення, дрібну моторику руки. Виховувати посидючість.

Хід гри:

Дитина повинна скласти розрізану на 8-10 частин картинку із зображенням ситуацією при пожежі.

Дидактична гра:«Добре - погано»

Мета:формувати уявлення про корисні та шкідливі властивості вогню. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.

Хід гри:

Дитині показується картина, що зображає різні види застосування вогню (і хорошого і поганого).Детям роздають картки із зображенням вогню і предметів, пов'язаних з вогнем (сірники, дрова, газова плита, гасова лампа іт.д.) діти повинні розташувати картки на картині - в потрібне місце.

Дидактична гра:«Доскажи слівце»

Мета:закріплювати знання про заходи запобігання пожежі. Розвивати словник, увагу, пам'ять.

Хід гри:

Вихователь разом з дітьми постає кругом, передає червоний м'яч дитині який повинен закінчить віршовану рядок.

Де з вогнем безтурботні люди,
Там злетить у небо кулю,
Там завжди буде загрожувати нам
Злий.......(пожежа)

Раз, .два, три, чотири.
У кого пожежа в .....(квартирі)

Дим стовпом піднявся раптом.
Хто не вимкнув.....( праска)

Червоний відблиск побіг.
Хто з сірниками......(грав)

Стіл і шафа згоріли разом.
Хто сушив білизну над ...(газом)

Полум'я стрибнуло в листя.
Хто у будинку запалював...(траву0

Хто кидав у вогонь при цьому
Не знайомі ...(предмети)

Пам'ятай кожен громадянин:
Цей номер:....(01)

Дим побачив - не зівай.
І пожежних ....(викликай)

Дидактична гра:«Четвертий зайвий»

Мета:закріплювати знання про предмети які можуть стати причиною виникнення пожежі .развивать логічне мислення, збагачувати словниковий запас дітей.

Хід гри:

з чотирьох запропонованих картинок зображених на одній картці дитина вибирає зайву пов'язаний або не пов'язаний з пожежею. Приклад - кип'ятильник, гребінець, каструля, скринька; килим, телевізор, картина, стілець і т. д.)

Сюжетно рольові ігри:

«Ми - пожежники»

Попередня робота:

· екскурсія в пожежну частину,

· бесіди про роботу пожежників,

· розглядання сюжетних картинок,

· читання оповідань про пожежу ( Толстой Л. « пожежні собаки, С. Маршак «Кицин дім», С. Михалкова « пожежа»),

· малювання на дану тему,

· обігрування ситуацій про правила поведінки на пожежі,

· дидактичні ігри,

· ООД на дану тему.

Мета:формувати вміння розвивати сюжет на основі знань з ППД; узгоджувати свої дії з діями партнерів, дотримуватися в грі рольові взаємодії і взаємовідносини. Погоджувати і прогнозувати рольові дії і поведінку відповідно з сюжетом гри.

Обладнання:набір пожежних машин, шоломи для пожежників, відра, лопати, предмети заступники - шнури, скакалки, шведська драбина, спортивний канат, спортивні мати, набір іграшок «Ми - пожежники», магнітофон (аудіозапис пожежної мигалки»).

Гра з підлоговим конструктором «Пожежа в місті».

Попередня робота:

· Конструювання будівель,

· Ігри з підлоговим конструктором,

· Розглядання плану-схеми вулиць міста,

· Екскурсія по прилеглого мікрорайону,

· Обігрування ситуацій на тему «пожежна машина на вулицях міста»,

· Бесіди про професії пожежного,

· Відгадування загадок,

· Ігри з транспортними іграшок,

· Бесіди про правила дорожнього руху на тему спецтранспорту на вулиці.

Мета:закріпити вміння брати на себе різні ролі відповідно з сюжетом гри; використовувати атрибути, конструктор, будівельний матеріал, предмети заступники. Сприяти творчому використанню в ярмі уявлень про ППД. Розвивати творчу уяву, здібності спільно розгортати ігу.

Обладнання:різні види підлогового конструктора, карти-схеми, іграшкові пожежні машини, дрібні іграшки, аудіозапис пожежної мигалки.

Сюжетно-рольова гра «Один вдома».

Попередня робота:

· бесіди на тему безпеки будинку,

· розучування прислів'їв про вогні і воді,

· бесіда на тему «Вогонь - супутник і помічник людини»,

· відгадування загадок про вогні, воді, побутових предметах.

· Розглядання сюжетних картинок на тему «Щоб вдома не трапилася біда»,

· Знайомство з прислів'ями про вогні,

· Дидактичні ігри з пожежної безпеки.

Мета:розвивати вміння брати на роль відповідно з сюжетом гри; використовувати атрибути, предмети -заступники. Розвивати творчу уяву, ігровий задум,спираючись на отримані знання ППД.

Обладнання:іграшкові побутові предмети (праска, комп'ютер, газова плита, мікрохвильова піч, пральна машина, прасувальна дошка, електрочайник, фен тощо),предмети заступники (лічильні палички в коробочці і т.д.), телефон, атрибути до гри «Ми-пожежники», ігровий куточок, облаштований. дитячої та лялькової меблями.

Кiлькiсть переглядiв: 11652