АКТУАЛЬНІСТЬ…проблеми полягає у тому, що згідно з дослідженнями психолого-педагогічної науки пізнання дитиною навколишнього світу починається зі сприймання предметного середовища. Малюк тягнеться до предметів, речей, що оточують його, але в цьому може приховуватись небезпека для його здоров’я і навіть життя. Зважаючи на те, що з кожним роком збільшується кількість травмованих дітей у наслідок несформованих навичок користування предметами, речами, поведінки з незнайомими людьми, у природному довкіллі та в різних ситуаціях, постала проблема у системній роботі з дошкільнятами, щоб виробити в їхній свідомості стереотипи щодо безпеки у життєвому середовищі.

Здоров’я є умовою гармонійного розвитку людини і в той самий час показником рівня соціально-емоційного розвитку суспільства.О. М. Анохін


Провідне завдання сучасної системи освітиз основ безпеки життєдіяльності

Виховання дитини в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я, безпеки життя, здоров’я оточуючих як найвищої індивідуальної та суспільної цінності.


СИСТЕМА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
  • Пріоритетним завданням є - охорона життя дитини.
  • Формування основ здорового способу життя.
  • Реалізації завдання сприяє – збереженню та зміцненню здоров’я малюків.
  • Становлення норм безпечної поведінки.

БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДИТИНИ

це формування у неї свідомого ставлення до збереження особистого життя і здоров’я, шляхом надання теоретичних знань, практичних умінь, реалізації набутих навичок.


Три основні напрями організації навчально-виховної роботи з питань безпеки життєдіяльності дошкільників:

По-перше. така робота не має обмежуватися лише засвоєнням норм та правил поведінки. Дітей варто навчати обачності, навичкам орієнтування і швидкої реакції в екстремальних ситуаціях.По-друге, максимального ефекту в цьому напрямі можна досягти (це доведено практикою), якщо навчально-виховну роботу вести у трьох напрямах: педагоги — діти — батьки.По-третє, слід враховувати деякі принципові аспекти роботи з дітьми, які суттево відрізняються від аналогічної роботи з дорослими. Зокрема, застосування так званої «шокової» пропаганди зі спеціальним акцентуванням на страшних наслідках пожеж, повеней, інших небезпек може негативно позначитися на дитячій психіці, травмувати її, призвести до появи емоційних негараздів (стресів, тривог, фобій, страхів) і навіть до стійких неврозів.


Взаємодія вихователя і дітей
- Життя серед людей у природному та предметному середовищі.- Правила поведінки з вогнем.- Безпечні та небезпечні вулиці і дороги.- Виховання вміння надавати собі та іншим допомогу в разі потреби.
Взаємодія батьків і дітей

- Анкетування батьків на предмет обізнаності з охороною безпеки життєдіяльності дітей.- Участь батьків у спільних святах, розвагах, театралізованих дійствах пов’язаних з ОБЖД.- Спільний перегляд інформаційних матеріалів про безпеку життєдіяльності.

Взаємодіявихователя і батьків

- Консультування батьків про правила особистої безпеки та правила поведінки в різних екстремальних ситуаціях;- Інформація про створення максимально безпечних умов перебування дитини вдома, на подвір'ї, на відпочинку тощо;- Ознайомлення батьків з роботою дошкільного закладу у цьому напрямі, з наслідками навчання та виховання дітей;- Залучення батьків до навчально-виховного процесу;- Вивчення та пропаганда кращого досвіду сімейного виховання із зазначеної проблеми.


Ділова гра однорідних груп для педагогів

Мета:вправляти педагогів у моделюванні практичних ситуацій з ОБЖД для використання в роботі з дітьми; формувати вміння знаходити ефективні варіанти проведення ігор.

Хід гри:Педагоги об’єднуються у 3 підгрупи, розміщуються за окремими столами, протягом 15-20 хв виконують завдання (скласти ігрову практичну ситуацію за заданою темою на основі художнього твору з використанням прийому “стоп-кадр”).Кожна група пропонує свій варіант виконання завдання, пропонується 5хв для захисту кожної розробленої та розіграної “У ролях” ситуації.


Анкета для педагогівз вивчення рівня професійної компетентності з основ безпеки життєдіяльності дошкільників

1. Зазначте напрямки та форми роботи, за допомогою яких досягається максимальний ефект у навчально-виховній роботі з даної проблеми?2. Який підхід у навчанні дітей ОБЖ є неприпустимим?3. Що повинен ураховувати педагог у роботі з дітьми з даної проблеми з точки зору психологічної науки?4. В якій віковій групі здійснюється:*формування уявлень про найпростіші правила вуличного руху;*ознайомлення із загрозливими явищами природи;*навчання правил безпечного поводження з електроприладами та необхідністю контролю з боку дорослих;*навчання опору загрозливим пропозиціям;*навчання самодопомоги при носовій кровотечі, укусах та ін.;*вправляння у практичних ситуаціях загрози життю, здоров'ю;*навчання правил виклику служб допомоги;*навчання елементарних правил поводження в ситуаціях, якщо загубився;*навчання поводження з незнайомими предметами, речовинами?5. Що, на вашу думку, необхідно змінити, доповнити у методичній роботідля підвищення рівня професійної компетентності з ОБЖД?


Охорона життя дитини є пріоритетним завданням системи дошкільної освіти, реалізація якого сприяє збереженню та зміцненню здоров’я малюків, дає поштовх до його формування та відновлення. Саме у цьому віці у дитини формуються основи здорового способу життя норм безпечної поведінки.

Кiлькiсть переглядiв: 1101