Відповідно до листа МОН України «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі» від 06.11.2015р. за № 1/9 - 535, наказу МОН від 16.01.2020 № 54 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти» та на виконання плану роботи ЗДО на 2021-2022 н.р. з 01.09.2021 по 11.09.2021 та з 05.10.2021р. по 16.10.2021р. в групах дітей № 3,6 старшого дошкільного віку було проведено моніторингове вивчення з метою визначення стартових можливостей дошкільників і постановки конкретних завдань на перспективу.

Так, аналізуючи за кожним критерієм, чітко простежуються слабкі сторони, конкретні напрямки, над якими педагоги мали можливість працювати, щоб підвищити якість своєї роботи над розвитком компетенції кожної дитини.

Матеріали моніторингу дозволили уникнути надалі багатьох помилок, зв’язаних як з організацією педагогічного процесу, так і з вибором освітніх технологій. Результати були представлені у виді зрозумілих схем, таблиць, діаграм, які дозволили педагогам одержати цілісне представлення про рівень діяльності дитини на кожнім етапі його розвитку, а також бачити свій власний внесок у цей розвиток.

Основними результатами оцінювання рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі можна назвати:
- зростаючу компетентність своїх вихованців;
- реалізацію ідеї дитиноцентризму;
- згуртування педагогічного колективу навколо цікавої та відповідальної справи;
- становлення потреби у самовдосконаленні;
- зростаючу самоповагу.

Але, у зв’язку з введенням воєнного стану, педагоги не мали можливості закінчити діагностику та моніторингове дослідження.

Показники розвитку дітей (6-го року життя)

за освітніми лініями (%) у 2021/2022 н.р.

Освітні лінії Група № 3 Група № 6
Особистісний розвиток 84,2 84,1
Пізнавально-дослідницька діяльність 81,2 83,4
Мовленнєва діяльність 83,2 77,3
Художньо-естетична діяльність 83,4 80,6
Ігрова діяльність 82,5 82,7
Здоров’язберігальна, рухова діяльність 79,1 80,1
Комунікативна діяльність 76,2 80,3
Господарсько-побутова діяльність 80,2 79,5
Загальний показник 83,8 85 ,4

Під час моніторингового дослідження була проведена діагностика рівнів сформованості ціннісного ставлення до власного здоров'я в дітей старшого дошкільного віку за спеціально розробленими критеріями і показниками. Під час проведення було використано такий комплекс методів як спостереження та аналіз різних видів діяльності дітей.

Критерії і показники були визначені з урахуванням вимог Базового компонента дошкільної освіти, змісту поняття «ціннісне ставлення до власного здоров'я».

У результаті дослідження було встановлено, що з найбільш сформованих вимог освітньої лінії «Особистість дитини» є орієнтування в ознаках статевої належності та оперування займенником «Я» з вирізненням себе з поміж інших (92%). Це свідчить про сформованість самосвідомості (ідентифікації себе зі своїм «Я», адекватної самооцінки, домагання визнання іншими її чеснот, уміння співвідносити «хочу», «можу», «буду»; орієнтування в своїх основних правах і обов’язках), який характеризує високий ступінь психологічної зрілості.

Вся робота закладу дошкільної освіти під час карантину та воєнного стану регламентувалась листом Міністерства освіти і науки від 23 квітня 2020 року №1/9 – 219 «Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти в умовах карантину» та додатком до зазначеного листа, керувались постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. №211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОУГО-19, спричиненої коронавірусом 8АІ18-СоУ-2” (із змінами, внесеними 16 та 25 березня 2020 року), абзацом другим пункту 3.2 розділу III Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06 жовтня 2010 р. № 930, наказом Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020 р. № 406 (із змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 26 березня 2020 р. № 458) та Указом Президента України від 24.02. 2022 р. № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», керуючись листом МОН від 02.04. 2022, №1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану в Україні», листами МОН № 1/8504-22 від 27.07.2022 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році», № 1/9105-22 від 10.08.2022 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н.р».

В умовах карантину та воєнного стану була налагожена тісна взаємодію із батьками вихованців. Зокрема, розроблені рекомендації та проведені консультації з батьками вихованців щодо організації освітньої діяльності вдома, розпорядку дня, харчування дитини тощо. Зазначену комунікацію проводили за допомогою онлайн-конференцій, спілкування у групах в соціальних мережах, мобільних додатках, за допомогою електронної пошти тощо.

Працівники закладу проявили чітку громадянську позицію під час війни: брали активну участь у волонтерській діяльності, а саме допомагали у розфасуванні, роздачі гуманітарної допомоги, допомагали матеріально.

Розроблено та відпрацьовано алгоритм дії персоналу ЗДО у разі виникнення надзвичайної ситуації.

Моніторинг 2021-2022 навчальний рік

wym-1677054693312

Кiлькiсть переглядiв: 120