Додаток 2 до листа МОН від 02.04.2022 № 1/3845-22

Щодо здійснення заходів захисту вихованців під час освітнього процесу в умовах воєнного стану та надзвичайних ситуацій

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану» та статті 571Закону України «Про освіту» здобувачам освіти, які в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану в Україні чи окремих її місцевостях, оголошених у встановленому порядку (особливий період) були вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця їх проживання (перебування) на час особливого періоду гарантується організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників.

Забезпечення державних гарантій, визначених частиною першою цієї статті, створення безпечного освітнього середовища, організацію здобуття освіти, освітнього процесу в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) у межах своєї компетенції здійснюють:

  • органи виконавчої влади, органи військового командування, військові, військово-цивільні адміністрації та органи місцевого самоврядування, їх представники, посадові особи (керівники, голови, начальники), органи управління (структурні підрозділи) у сфері освіти;
  • заклади освіти, установи освіти, наукові установи, їх засновники;
  • громадські об’єднання, благодійні організації та фізичні особи, які здійснюють благодійну (волонтерську) діяльність.

З огляду на необхідність створення безпечного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти педагогічні та інші працівники таких закладів повинні бути готові до здійснення заходів щодо захисту учасників освітнього процесу, особливо вихованців, зокрема їх укриття у захисних спорудах цивільного захисту та евакуаційних заходів, а також неухильного дотримання алгоритму дій під час тривожної сирени.

Під час здійснення зазначених заходів керівники, педагогічні та інші працівники закладів дошкільної освіти керуються зокрема Кодексом цивільного захисту України.

Так, відповідно до статті 20 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗУ), до завдань і обов’язків суб’єктів господарювання у сфері цивільного захисту зокрема належить:

  • здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту;
  • організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій проведення об’єктових тренувань і навчань з питань цивільного захисту.

Відповідно до статті 130 КЦЗУсуб’єктами господарювання розробляються та затверджуються план реагування на надзвичайні ситуації, а суб’єктами господарювання з чисельністю працюючого персоналу 50 осіб і менше - інструкція щодо дій персоналу суб’єкта господарювання у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій відповідно до Порядку розроблення планів діяльності єдиної державної системи цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 р. № 626.

Відповідно до статті 33 КЦЗУрішення про проведення евакуації на об’єктовому рівні приймає керівниксуб’єкта господарювання.

Відповідно до статті 32 КЦЗУ заклади дошкільної освіти, які не забезпечені власними захисними спорудами, для захисту від деяких факторів небезпеки, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій у мирний час, та дії засобів ураження в особливий період також використовуються споруди подвійного призначення та найпростіші укриття.

Споруда подвійного призначення – це наземна або підземна споруда, що може бути використана за основним функціональним призначенням і для захисту населення.

Найпростіше укриття – це фортифікаційна споруда, цокольне або підвальне приміщення, що знижує комбіноване ураження людей від небезпечних наслідків надзвичайних ситуацій, а також від дії засобів ураження в особливий період.

Укриття в захисних спорудах інших підприємств можливе при невеликій віддаленості та завчасному укладанні відповідних договорів (враховується місткість споруди, тобто, спроможність укрити відповідну кількість людей, а також питання утримання тощо). Керівник закладу дошкільної освіти при визначенні місць укриття опрацьовує також маршрути руху до них.

Звертаємо увагу, що окремих порядків погодження з ДСНС таких договорів та маршрутів руху під час евакуації не визначено.

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ.

ПЕРЕЛІК БЕЗПЕЧНИХ РОЗВИВАЛЬНИХ САЙТІВ ДЛЯ ДІТЕЙ.

Перелік сайтів та блогів перевірених і безпечних: для розваг, навчання та розвитку.

http://chytanka.com.ua/веб-проект “Читанка”– це дитяча публічна онлайн-бібліотека. У бібліотеці зібрані ті книги, які давно не перевидаються і яких у крамницях не знайдеш.

http://www.levko.info– дитячий сайт, що пропонує багатий вибір дитячих ігор, лічилок, загадок, віршів, казок, аудіо та відео матеріалів, а також тут можна знайти поради до різноманітних саморобок, розмальовки, найпростіші кулінарні рецепти для малечі, матеріали про дитячі свята.

http://www.zrobysama.com.ua– це блог про речі, які можна зробити власноруч: листівки, альбоми, скрапбукінг, декор, вишивки.

http://www.nosiki.cv.ua/- матеріали для раннього розвитку дітей, музичні альбоми дитячіх гуртів, та виконавців, мінуси, ноти, музичні сценарії до дитячих свят та ранків, матеріали для розвитку творчих здібностей, кліпи з мультиків (пісеньки), багато книжок, журналів для дітей, казки від сучасних письменників, загадки та віршики на будь-які теми (також англійською)

http://natalyagurkina.ucoz.ua/Наталя Гуркіна– казки, загадки, вірші для дітей.

http://kazkar.info/– зібрані найкращі казки з усього світу : англійські, німецькі, французькі, індійські і наші рідні українські народні казки. Не забули ми й про казки великих казкарів, таких як Шарль Перро, брати Гримм, Олександр Пушкін та Леся Українка.

http://derevo-kazok.org/– на ресурсі зібрано безліч казок українських та зарубіжних авторів. Твори можна слухати он-лайн, читати та навіть дивитись відео.

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. ЛІПИМО З ПЛАСТИЛІНУ.

Що можна зліпити з пластиліну?

Прочитавши цю статтю, Ви будете знати, як зробити з пластиліну будь-яку річ і які для цього використовуються способи і прийоми ліплення.

Перейдіть за посиланням:

https://baby-center.com.ua/ua/igry/chto-mozhno-slepit-iz-plastilina

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. АПЛІКАЦІЯ.

1. Аплікація в молодшій групі дитячого саду.

Ваш малюк ходить до дитячого садка у молодшу групу. Звичайно, Ви розумієте, як складно вихователю донести до кожного вихованця всі тонкощі навчання аплікації. Хоча робота і проводиться за підгрупами, і вихователь обов’язково заздалегідь готує для кожного індивідуально всі необхідні деталі, але врахувати індивідуальні особливості розвитку не завжди виходить з-за необхідності дотримуватися режимні моменти в організації дня. Тому додаткові заняття вдома, тільки допоможуть Вашому малюкові швидше зрозуміти всі тонкощі навчання і закріпити отримані в дитячому садку навички.

Вам необхідно просто зрозуміти послідовність навчання аплікації і тільки закріплювати отримані навички.

Отже, в цьому віці вчать:

§ визначати зовнішні прикмети елементів виробу, які вже приготував вихователь;

§ виділять особливості їх розміщення в просторі і складати цілу композицію.

Тобто уся робота побудована за принципом мозаїки. Головна увага звертається на виразні можливості цього виду образотворчого мистецтва і виховання інтересу до нього. Діти тільки прикладають готові деталі.

Їм пропонується виконати яскраві елементи орнаменту на різних площинах: в квадраті, крузі, на прямокутнику. Дітям пояснюють симетрію, ритм повторів і чергувань.

У другій молодшій групі дітей знайомлять з технікою наклеювання, учать користуватися серветкою, клеєм, пензликом. Для цього поступово збільшується кількість елементів в декоративній композиції до п’яти, міняються місця розташування – в центрі, ліворуч, справа, вгорі, внизу. Тепер в роботі з’являється декілька предметів: фрукти, овочі, квіти, будинок, кукла-неваляшка, сніговик.

2. Аплікація у середній групі дитячого садка.

У цьому віці діти освоюють техніку вирізування.

Найперші вправи учать виконувати рух ножицями по прямій пунктирній лінії або до точки у кінці. Далі робота ускладнюється: вчаться вирізувати криві лінії.

Одночасно показують прийом складання аркуша паперу навпіл і вирізування цілого предмета з симетричними формами.Так вирізуються дерева, листя, квіти.

Для того, щоб кожна дитина не втратила інтерес до аплікації, вихователь ще заздалегідь готує складніші для них елементи композиції.

Наприклад, серединку ромашки готує вихователь, а пелюстки виконують діти; силует будівлі – вихователь, вікна – діти.

3. Аплікації в старшій групі дитячого саду.

З 5 років діти в дитячому саду вже самостійно виконують різні види аплікації. Це може бути площинна: декоративна, предметна або сюжетна. Для їх виконання кожен сам визначає який спосіб зображення йому більше подобається: набірною або силуетний.

З об’ємною аплікацією дітей знайомлять на прикінці навчання в дитячому саду. При цьому уся робота проводиться ще за допомогою дорослого. Із-за складності роботи, заздалегідь готується фон.

Можливо, навіть виконання роботи ділиться на два зайняття: на першому виконується основна частина роботи, а на другому – усе декоративне оформлення.

Випускник дитячого саду повинен уміти виконувати повний цикл операцій, пов’язаних з аплікацією: розуміти зміст завдання, уміти вибрати необхідний матеріал, визначити, якими прийомами необхідно виконати окремі елементи, зробити первинний ескіз роботи.

Безперечно, найважливіше для вихователя при виконанні аплікації – це постійно стимулювати і підтримувати кожну дитину, створювати усі умови, щоб він отримав задоволення і естетичну насолоду від результату. Для цього в дитячому саду организовуются виставки дитячих робіт, створюються вітальні листівки, різні сувеніри.

Кiлькiсть переглядiв: 256